منتديات القديس ابو فانا
سـلام ومـحـبـه اخــي الــزائــر
لـلـتـسجـيـل والـمـشاركه تـفـيـد وتستـفـيـد معانـا اضغـط عـلي الـتـسـجـيـل
وان كنت عضو مسجل معانا اضغط علي الدخول .. لـو تريد رؤيه الـمنتدي فـقـط اضغط علي اخفـاء
منتديات القديس ابو فانا
سـلام ومـحـبـه اخــي الــزائــر
لـلـتـسجـيـل والـمـشاركه تـفـيـد وتستـفـيـد معانـا اضغـط عـلي الـتـسـجـيـل
وان كنت عضو مسجل معانا اضغط علي الدخول .. لـو تريد رؤيه الـمنتدي فـقـط اضغط علي اخفـاء
منتديات القديس ابو فانا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات القديس العظيم ابو فانا هو اول منتدى يطلق على اسم القديس ابو فانا  
الرئيسيةالمجلةأحدث الصورالتسجيلدخول

هدف المنتدى احباء ابو فانا نحن نقدم لكم كل ما هو جديد فى عالم تقنية المنتدى على ان يكون وجهة رأئع يمكن من خلالها نشر مجد الله الى كل مسيحى والعالم ونحن نرحب بكافة اقتراحاتكم من اجل كمال التطوير المستمر فساهموا معنا للنهوض بهذا المنتدى.. اسرة ابو فانا 

سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
شيرى بنت البابا كيرلس
+قبطية خادمة+
+قبطية خادمة+
شيرى بنت البابا كيرلس

الايه الذهبيه : ارمى على الرب همك وهو يعولك
شفيعك : العدرا والبابا كيرلس ومارمينا
انثى عدد المساهمات : 443
المزاج المزاج : رايق

سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! Empty
مُساهمةموضوع: سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!   سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 10, 2009 7:42 am

قعدت أفكر كتير في الانسان البعيد عن ربنا وحياته مليانة طلمة عايش زعلان عايش وحيد مش عارف ماله اليوم بتاعه مش لاقي طريق لا عارف هو ليه عايش ولا ايه هدفه ضايع وتايه مش لاقي كلمة حب ولا كلمة حنان فقد كا معنى حاجة حلوة في حياته معنى الحب والفرح والسلام وأفكاره متلخبطة وقعدت أفكر جوة صوت ربنا اللي في قلب الانسان ده حتى في قلبنا احنا كمان ولكن فكرت كمان يا ترى الصوت ده ممكن يكون بيقول ايه وتخيلت الصوت ده بيقول مالك يا بني يا حبيبي بس؟ زعلان ليه وتعبان ومضايق وانا شلت عنك الحمل؟ سايبني ليه يا بني وعمال تدور على حاجات تسعدك وانا مصد الفرح؟ سايبني ليه يا حبيبي ومش لاقي سلام في الدنيا جربت كل حاجة وف الآخر وصلت لايه!!!!!!!!!!! وأنا مصدر سلامك الحقيقي؟ سايبني ليه يا بني وعمال تدور على ناس تحبك وتكلمك وناس تشكيلها همومك وأنا حبيتك حتى وانت خاطي وشكلك وحش خالص وانا بأخدك في حضني وبأقبلك بوساختك وقذراتك حتى لو كنت حاسس انك وحش أووي كده وانا عاوزك تعقد جوه حضني أنا وتشكيلي همك وأنا اللي أمسح دموعك؟ سايبني يا بني ليه وعمال تدور على أهدافك في العالم وأنا بس الهدف الأول والحقيقي وباقي الأهداف التانية بتحقق من خلالي؟ سايبني يا بني ليه وماشي في طرق غلط وطرق خطية وشر وانا قلبي كل يوم بيتحرق عليك وعلى ضياعك اللي انت عايش فيه وبأبكي بالدموع عليك؟ وتخيلت صوت ربنا ف الآخر بيقول أنا لسه موجود ومشتني انك تقبلني وان فتحت وقبلتني سترى أعظم مما تريد وحضني لسه مفتوح ليك وهيفضل دايما مفتوح وانا بحبك بحبك بحبك أوووووووووووي زي ما انت كده سيبك بقى من كلام الدنيا والناس وتعالى وهتشوف العجب.

الكلام ده يا جماعة من تأليفي وتخيلاتي وأتمنى ان تعجبكم الخاطرة البسيطة دي

منقوووول للامانة
رينا جمال
+قبطية خادمة+
+قبطية خادمة+
رينا جمال

موهبتك : الترنيم
الايه الذهبيه : استطيع كل شئ فى المسيح الذى يقوينى
شفيعك : البابا كيرلس
انثى عدد المساهمات : 49
المزاج المزاج : جميل

مُساهمةموضوع: رد: سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!   سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 29, 2009 5:44 am

461
meno
++++++++
++++++++
meno

موهبتك : الموسيقى والعزف
الايه الذهبيه : مادام الله يعرف كل ما يحيط بك أذن اطمئن
شفيعك : البابا كيرلس
ذكر عدد المساهمات : 127
المزاج المزاج : عالى جدا

مُساهمةموضوع: رد: سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!   سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 29, 2009 6:04 am

سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! 25336 سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! 63644 سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! 25336

اسرة ابو فانا
+( قبطى درجة اولى )+
+( قبطى درجة اولى )+
اسرة ابو فانا

موهبتك : الترنيم
الايه الذهبيه : الرب قريب لمن يدعوه
شفيعك : القديس ابو فانا
ذكر عدد المساهمات : 523
المزاج المزاج : تمام جدا

مُساهمةموضوع: رد: سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!   سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!! I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 29, 2009 6:18 am

study موضوع جامد جدا يا شيرى ربنا يباركك
https://ava-veny.yoo7.com

سايبني يا بني ليه؟!!!!!!!!!!
صفحة 1 من اصل 1